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Re: Tesla le rêve américain

Publié : lun. 03 oct. 2016, 00:34
par Lel
Laide ou pas, elle doit me plaire et ce n'est pas un stupide article de journaleux qui va m'influencer. N'ont rien d'autre à f...?

Re: Tesla le rêve américain

Publié : lun. 03 oct. 2016, 06:37
par Kratus
Lel a écrit :N'ont rien d'autre à f...?
Cet article n'est qu'un prétexte pour faire une liste.

Pourquoi y a-t-il sur internet autant d’articles avec des listes ?

http://francetvinfo.fr/replay-radio/les ... 88851.html

Re: Tesla le rêve américain

Publié : lun. 03 oct. 2016, 08:39
par ampera57
Je l'ai vue hier au salon, perso je la trouve magnifique ! :romance-hearteyes:
Un peu moins élégante que la S mais plus pratique pour mon usage... j'en rêve...

Re: Tesla le rêve américain

Publié : lun. 03 oct. 2016, 08:47
par ampera57
Kratus a écrit :
Lel a écrit :N'ont rien d'autre à f...?
Cet article n'est qu'un prétexte pour faire une liste.

Pourquoi y a-t-il sur internet autant d’articles avec des listes ?

http://francetvinfo.fr/replay-radio/les ... 88851.html
J'ai vu ce genre d'articles proliférer sur Internet ces derniers mois, tout comme les titres "accrocheurs" qui sont en fait un lien vers de la pub déguisée et non un article de fond...
Puisque c'est la mode, je propose les articles suivants :
"le top 10 des sites internet de mauvaises fois sur les véhicules électriques"
"les 10 plus grosses perles des commerciaux sur les véhicules électriques au Salon de Paris" (gros stock... :roll: )

Re: Tesla le rêve américain

Publié : sam. 08 oct. 2016, 07:22
par Kratus
Aux États-Unis, après une quinzaine de jours avec la version 8.0 du logiciel Tesla, on entend les premières critiques, assez virulentes.

- l'interface plate manque de contraste et de lisibilité
- l'affichage plein écran de la carte nécessite des manipulations supplémentaires pour lancer une autre application
- l'ergonomie de la radio est illogique et des boutons disparaissent
- l'interface est moins réactive
- le nouveau mode de lancement des applications ne fait pas que des heureux, qui préféraient afficher la caméra de recul en bas, par exemple
- l'autopilot fonctionne beaucoup moins bien sur les routes sinueuses
- l'autopilot fait beaucoup plus d'accélération ou freinages intempestifs lorsque l'on suit un véhicule qui bouge latéralement dans sa file
- l'autopilot se désactive parfois pour le restant dû trajet alors qu'il n'a émis aucun avertissement



KmanAuto va jusqu'à dire qu'il voudrait revenir à la version 7, voire la version 6 si elle avait l'autopilot.


Re: Tesla le rêve américain

Publié : sam. 08 oct. 2016, 15:19
par Kratus
La version 8.0 arrive en France !


Re: [Kratus] Ma Tesla Model S

Publié : dim. 09 oct. 2016, 16:40
par ampera57
Pfffff...
N'importe quoi... :roll:

Re: Tesla le rêve américain

Publié : dim. 09 oct. 2016, 18:15
par Kratus
Les allemands ne peuvent pas être suspectés d'être partiaux. Ce n'est pas comme s'ils avaient une industrie nationale qui se fait tailler des croupières par un concurrent, n'est-ce pas ?

Image
Parmi d'autres problèmes, les capteurs de la voiture n'ont pas une distance de détection suffisante lors des manoeuvres de dépassement, tandis que le système de freinage d'urgence ne fonctionne pas de manière satisfaisante


Les manœuvres de dépassement ne se font que sur action volontaire du conducteur, qui doit enclencher le clignotant, après avoir vérifié que la voie est libre, comme n'importe quel conducteur.

Le cas de figure très particulier qui a coûté la vie à Joshua Brown est désormais réglé avec la version 8.0 du logiciel Tesla. Pour regrettable que soit ce décès, il n'en demeure pas moins que la victime roulait au-dessus de la vitesse autorisée, sans regarder la route.
Lequel d'entre vous arrête de regarder la route lorsqu'il enclenche le régulateur de vitesse ?

D'avis leur rapport, les allemands font semblant de considérer l'autopilot Tesla comme une technologie de conduite autonome, ce qu'il n'est pas. Il serait intéressant de voir ce qu'ils écriraient de la Mercedes Classe E qui, elle, fait l'objet d'une publicité trompeuse sur ce point.

Voici le texte intégral de la réponse de Tesla :
Autopilot is a suite of technologies that operate in conjunction with the human driver to make driving safer and less stressful. This is precisely how the term has been used for decades in aerospace: to denote a support system that operates under the direct supervision of a human pilot. In addition to using a common term in its proper context, we have always been clear with our customers that Autopilot is a drivers assistance system that requires the driver to pay attention at all times, similar to drivers assistance systems from other manufacturers. Just as in an airplane, when used properly, Autopilot reduces driver workload and provides an added layer of safety when compared to purely manual driving.

Tesla has always been clear that Autopilot is designed for use on highways or while in slow-moving traffic. Any vehicle can be misused. For example, no car prevents someone from driving at very high speeds on roads where that is not appropriate or from using cruise control on city streets. In contrast, Tesla has taken many steps to prevent a driver from using Autopilot improperly.

Tesla employs many safeguards to prevent Autopilot from being misused by the driver. Before enabling Autopilot, the driver first needs to agree to “keep your hands on the steering wheel at all times” and to always “maintain control and responsibility for your vehicle.” Subsequently, every time the driver activates Autopilot, he is shown a visual message reminding him to “keep your hands on the wheel” and “be prepared to take over at any time.” Further, when the system is in use, it continues to measure the amount of torque that the driver applies to the steering wheel and if insufficient torque is applied, it delivers an escalating series of visual and audio warnings again reminding the driver to place his hands on the wheel. If the driver repeatedly ignore those messages, then the driver will be locked out from using Autopilot during that trip. Tesla is not aware of safeguards as strong as these to prevent driver misuse in any other car on the road.

Tesla Autopilot always requires that the driver remain engaged and ready to take over at any time. To assist the driver, the Tesla clearly shows the driver which lane markings and vehicles are detected. To change lanes, the driver must first visually confirm it is safe to do so, just as he would when driving manually. He must then express his intention to change lanes by activating the turn signal while holding the steering wheel. Only then, and in response to a driver command certifying that the maneuver is safe, will the car change lanes.

Tesla’s Automatic Emergency Braking system is the state of the art in the industry and is capable of applying full braking. All AEB systems have inherent limitations that do not allow for every collision to be prevented, but the existence of AEB helps prevent a large number of collisions that otherwise would have occurred. Additionally, unlike other manufacturer’s AEB systems which do not improve with experience, Tesla’s system is capable of continually improving via over-the-air updates, using data collected by the Tesla fleet.

Re: Tesla le rêve américain

Publié : lun. 10 oct. 2016, 13:17
par ampera57
Kratus a écrit :Les allemands ne peuvent pas être suspectés d'être partiaux. Ce n'est pas comme s'ils avaient une industrie nationale qui se fait tailler des croupières par un concurrent, n'est-ce pas ?
;)
Kratus a écrit : Voici le texte intégral de la réponse de Tesla :
Autopilot is a suite of technologies that operate in conjunction with the human driver to make driving safer and less stressful. This is precisely how the term has been used for decades in aerospace: to denote a support system that operates under the direct supervision of a human pilot. In addition to using a common term in its proper context, we have always been clear with our customers that Autopilot is a drivers assistance system that requires the driver to pay attention at all times, similar to drivers assistance systems from other manufacturers. Just as in an airplane, when used properly, Autopilot reduces driver workload and provides an added layer of safety when compared to purely manual driving.

Tesla has always been clear that Autopilot is designed for use on highways or while in slow-moving traffic. Any vehicle can be misused. For example, no car prevents someone from driving at very high speeds on roads where that is not appropriate or from using cruise control on city streets. In contrast, Tesla has taken many steps to prevent a driver from using Autopilot improperly.

Tesla employs many safeguards to prevent Autopilot from being misused by the driver. Before enabling Autopilot, the driver first needs to agree to “keep your hands on the steering wheel at all times” and to always “maintain control and responsibility for your vehicle.” Subsequently, every time the driver activates Autopilot, he is shown a visual message reminding him to “keep your hands on the wheel” and “be prepared to take over at any time.” Further, when the system is in use, it continues to measure the amount of torque that the driver applies to the steering wheel and if insufficient torque is applied, it delivers an escalating series of visual and audio warnings again reminding the driver to place his hands on the wheel. If the driver repeatedly ignore those messages, then the driver will be locked out from using Autopilot during that trip. Tesla is not aware of safeguards as strong as these to prevent driver misuse in any other car on the road.

Tesla Autopilot always requires that the driver remain engaged and ready to take over at any time. To assist the driver, the Tesla clearly shows the driver which lane markings and vehicles are detected. To change lanes, the driver must first visually confirm it is safe to do so, just as he would when driving manually. He must then express his intention to change lanes by activating the turn signal while holding the steering wheel. Only then, and in response to a driver command certifying that the maneuver is safe, will the car change lanes.

Tesla’s Automatic Emergency Braking system is the state of the art in the industry and is capable of applying full braking. All AEB systems have inherent limitations that do not allow for every collision to be prevented, but the existence of AEB helps prevent a large number of collisions that otherwise would have occurred. Additionally, unlike other manufacturer’s AEB systems which do not improve with experience, Tesla’s system is capable of continually improving via over-the-air updates, using data collected by the Tesla fleet.
Ite missa est. Amen

Re: Tesla le rêve américain

Publié : lun. 10 oct. 2016, 18:39
par Lexiflo
Elon Musk, le patron de Tesla, prévoit une grosse annonce le 17 octobre prochain. Selon les observateurs, il pourrait s’agir d’informations supplémentaires sur la Model 3, comme son look intérieur final, ou pourquoi par l’Autopilot 2.0 avec de tous nouveaux composants.